söndag 16 augusti 2009

Misterhult

Fredag - Lördag blev det en paddeltur i Misterhult, det var ett par år sen Kajsa och jag var där och nu blev det av. Misterhults skärgård är fantastisk, hur mycket man är där så är det härligt.

När vi kom dit träffade vi på ett par kompisar från "Kaparna"som också skulle ut. Klintemåla som alla kanotister gillar att lägga ut från men som inte tyks gilla kanotister. Det var lagom varmt och stilla och vi paddlade och njöt. Rakt ut till sundet vid Husholmen runt L.och s. Vippholmen runt och rakt ut förbi alla småöar och....jag paddlade och Kajsa njöt och fotograferade. Förbi Huholmen och mellan Ledskär till Brändö kanalen och runt L Brändö och in i viken och slog läger.
På kvällen tog vi en runda mellan öarna där, Vasskäret, Bredskäret, Grytskär, Ljungskär, jag paddlade Kajsa njöt och fotograferade!







En skön kväll med stekta grönsaker och solnedgång och fotograferande.


Morgonen därpå var underbar men vi drog oss tillbaka mot Klintemåla. Fast det gick ju snirklande mellan öarna. Där kommer vi nog emellan säger jag, nej det gör vi inte säger Kajsa, det är både hällar och stenar och grunt!!! Upp med rumpan så kommer vi nog genom svarade jag och vi kom genom!. Ner till Svinskär, Kålsö, där vi (förmodar jag) såg paddlare från Kalmar kanotklubb, snurrar runt lite öar och ner till Karlskär och Snuggö och till Klintemåla. En trevlig tur med många små öar sund och passage. Lite vilse men det ska man vara. Vad går restaurangmat upp mot stormköksmat ute i det fria?! Barr, mossa, myggor, fåglar, solnedgång. Ett litet tält. I Klintemåla träffade vi på paddlare som skulle ut och undrade hur det var där ute och var man kunde tälta. Ja det var utanför deras karta ( dom kanske inte hade tänkt paddla så långt) härligt med äventyrare som ger sig ut på okända vatten utanför kartan. Hälsningar Pontus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar