måndag 27 april 2009

Kyällstur


I går söndag, fick jag med mig en stackare som ville paddla en kvällstur med mig. Han satt i solen och solade sig medans jag fick på mig kläderna. En del paddlar som dom är andra.........tar på sig både hanskar och hatt, flytväst och..........kapell!. Så slängde vi i kajakerna Pelle sin Point XP och jag min Skim. Och så drog han i väg........(lungt och stilla)......och jag ...paddlade allt vad jag orkade!!! Jag måste byta kajak!!! Runt i kanalerna i Kalmar, jättelågt vatten! Det behöver smältas lite glacierer så vi får normalt vattenstånd. Nu kan man å andra sidan pricka in alla stenar som finns en meter under vattnet. Ut vid slottet och runt Tjärhovet under Ölandsbron och i land. Där skuttade jag ner i Pelles kajak och det var ju som att ramla i jämfört med min, och sa att jag skulle bara göra några eskemåsvängar då han påpekade att jag inte hada något kapell och att packluckorna var öppna, som tur var så slapp jag försöka. En skön trevlig kväll. Hälsningar Pontus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar