onsdag 24 juni 2009

Sent om sider






















blev det en tältnatt och paddling. Jag och Per L. åkte på lördagskyällen ner till Hällaryds skärgård strax innan Karlshamn vid Kajak syd, fast det var Kajsas och min 30 års bröllopsdag och barnen hade ordnat ned tårta och sång och present. Det ösregnade när vi packade kajakerna och åkte ner. Lunchade på M.D. och det regnade. Väl nere vid Kajak syd så packade vi kajakerna och jag var först även med att byta om! Så paddlade vi en liten sväng till Ö.Boko och TÄLTADE! Fin kyäll och underbar morgon och Söndag. Vi paddlade ( jag hade min "träis" för det ryms mer packning i den) runt Bockö och hittade lite stenar, runt Harö och landade på en fin klipphäll vid den lilla fyren på norra Tärnö. Så drog vi vidare runt sydspetsen och det hade börjat blåsa lite så det gick lite vågor. Landade vid badplatsen och gick till den södra fyren och åt sedan stormköks mat. Nu blåste det lite mer och det gick roliga vågor. Men jag ock min träis märkte knappt av dom, vi flöt som en kork! Sen blev det raka vägen ner mellan öarna och hämtade tältet och så hem, glada och nöjda. Pontus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar