söndag 7 juni 2009

Härliga vågor


I dag hade segelklubben Kaparen en dag för prova på segling och prova på paddling , och jag var ledig så jag åkte dit. Det blåste en hel del och var lite ostadigt väder, så det kom inte så många. Men jag drog ner min lilla Skim som alla beundrade! Jag fick prova Gösta Schwartz "nya" träis. Den är fin, ren från linor och beslag, och snyggt gjord. En utav Björn Thomassons ritningar. Den var smal (51 cm. tror jag) och rank. Så ut i vågorna och försöka hålla tungan rätt i mun. En så vinglar den hit och en så vinglar den dit. När man kom ut lite så gichkk!! det bra med vågor!!! Den var lättpaddlad och efter att lyckats med att svänga utan att välta så så fick jag bra skjuts i medsurf. Gösta var glad att få sin kajak tillbaka i livet igen. På eftermiddagen åkte jag och Kajsa till Kastlösa på Öland och gick på alvaret. Ja vi gick på bilvägen som går in där, gamla banvallen. Men vi såg lärkan och krutblommor och lite annat smått och gått. En fin kaffeplats hittade vi också. Hälsningar Pontus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar