lördag 9 maj 2009

Knappt värt att skriva

Ja i dag blev det en sådan liten tur att det är knappt värt att skriva. Det blåser en del och frånlandsvind, så man skulle åkt till Haga park på Öland och surfat i land. Men vi har besök av en gamal vän som gick på lärarhögskolan här för 30 år sedan och nu har återträff. Så då får även vi träffa henne eftersom hon bor hoss oss. Roligt. Så har Helena åkt lite rullstol på Ikea, och nu på kvällen blev det en liten paddeltur i Rafshagen. Lite runt öarna, lyckades undvika stenarna!!! lite vågor och lite motvind. Annars så blommar allt ju så fint så man vill ju behålla denna tiden hela sommaren. Pontus.
Efteråt kom jag på att jag kan skriva om min nya paddel. En smal Boreal Aloonag. Den är lite som en eskemåpaddel fast i glasfiber. Och att paddla utan att vrida händerna gick inte bra. Så lite vinkel hade jag. Det är en trevlig paddel, lätt att paddla och bra grepp i vattnet. Det vågar man inte tala om för barnen att jag har köpt för då tycker dom bara att jag slösa bort arvet!!! Och har man köpt en ny paddel måste man köpa en ny kajak! Särskilt när det finns plats för fler hemma. Dessutom har jag beställt en Boreals Delfina också och nytt kapell, jag behöver nog låna pengar av barnen. !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar