tisdag 20 juli 2010

Tjärö

I helgen var jag med Kalmar kanotklubb och paddlade vid Tjärö i Blekinge. Vi hade en trevlig helg, paddling i solnedgång, frukost i ösregn och åska, stora paddelvågor och roliga paddelvågor.
Solnedgång när vi kom fram till rastplatsen, och där låg två segelbåtar tillsammans i solnedgången.



Framme.

Kl 04.00 på Lördags morgon. Soluppgång.



Frukost under en klipphäll medan ovädret drog förbi med regn och åska.


Lite regn och blåst när vi var ute och paddlade också.


Efter att passerat "goda hoppsudden"- Allböle i regn blåst och två meters höga vågor så funderade vi- detta skulle vara en LÄTT tur, hur är då nästa medel svår?
Och sen skulle vi in här med min nya kajak som går rakt fram som den jagade pirater och svänger inte som Skimmen!
Fullt med stenar!


Tältplatsen i nattdimma!


Söndagspaddling i söderhavsöarna? Nej bara Spjutsö utanför Gyö men vilken fin plats.



Fika och bad, och mina fina undervattensbilder blev inte nerladdade på datorn och nu är dom raderade från kameran! Så kan det gå, och paddelbilden på mig i vågor när nosen på kajaken dyker ner i vattnet!

Jag hade en härlig helg i alla fall Hälsningar Pontus.

1 kommentar:

  1. Du verkar ha haft det jätteroligt, och det blev ju inte bara regn trots allt. Riktigt fint med båtarna som liksom "ramar in" solnedgången. Lovely! Klippan ni åt frukost under liknar den i Nunnedalen... Jag tänker alltid på Lejonkungen, haha. :þ

    SvaraRadera