onsdag 28 januari 2009

Vinterpaddling

I dag onsdag tänkte jag ta en liten vinterpaddling. Paddlingen ligger annas på is nu för tiden. Så jag packade ihop mina "grejer" och for till ljungnäs för där kommer man ner till vattnet med bilen och det är lite öar och så. Till sist kom jag på att ta med isdubbarna ifall det skulle vara lite is i kanten. Väl ute i ljungnäs så konstanterade jag att det var is ända bort till öarna. Och så långt hade jag inte lust att kasa på isen! Så kom det ett par herrar som skulle ut och jaga fågel men det var lika mycket is för dom så vi stod på stranden och tittade med kikare bara. En havsörn kom och skrämde upp lite fåglar och man kunde nästan se hur saliven rann ur munnen på dom, på mig rann det bara kaffe. Sen åkte jag inte till någon mer plats utan åkte hem så hann jag med att gå en runda med frugan på hennes lunchrast. Hon tröstade mig med att jag kanske kunde hinna paddla lite på lördag förmiddag. Jag får väl göra ett nytt försök då, inne i stan. Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar