söndag 19 september 2010

Blåsigt

I dag blåste det, vilket det gjort ett par dagar, men jag tog en tur till Haga park och paddlade bland vindsurfarna där. Valdag och vilket parti förespråkar friluftsliv? Fria Kajaker och paddlar och kläder och utrustning ar och friluftsliv 6-8 ggr i vecken? ( då räknas inte att cykla fram och tillbaka till jobbet som friluftsliv! även om det är det) Men i dag var jag ute lite bland vågorna i Haga park. Det gick lagom bra vågor, men det kunde varit lite mer brytande. Royalen gick väldigt stadigt och bra, och jag fick några vågor över mig också. Mycket sidovågor, lite mot vågor, lite medsurf.
Som här när jag skulle ta kort på vindsurfaren så slog en våg över sittbrunnskapellet. Men paddeln var förankrad i kajaken och kameran tåler vatten...så ...
Här väntade jag in honom i solgaten och det gungade och blåste och jag försökte hålla balansen och såg inte var han var, ...men det blev ju bra! Tycker jag, och så fick jag en härlig surf in till stranden, där kajaken låg i vågen hela tiden. Hälsningar Pontus.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en härlig dag! Najs med vågor också..

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Ser ut som om du hade det trevligt där. :)

    SvaraRadera